Analyze markets, understand customers, optimize sales – practical in 3 days.
Topics & Contents
Customer Insight & Market Analytics
Sales & Brand Strategy
StGallen Integrated Framework
Hands-On Tools & Real-World Practice
Sustainable Competitive Advantage
Your Benefits
Proven StGallen Approach
Marketing, Sales & Leadership Expertise
Strategic Tools with Measurable Impact
Immediate Application
Flexible Learning Paths
Lifelong Business Network
Participants
Program type
Seminar
Length of time
3 days
Optional coaching and individual learning paths
Format
On-Campus
investment
CHF 2.400
plus CH VAT
Language
German or English
Target group
Managers, executives, managers and junior staff
23.06. - 25.06.2025
01.12. - 03.12.2025
15.06. - 17.06.2026
StGallen Framework:
Ganzheitlicher Managementansatz zur nachhaltigen Unternehmensführung.
Strategie & Innovation:
Erkennt Chancen, fördert Geschäftsmodell-Anpassung und digitale Wettbewerbsfähigkeit.
Integriertes Management:
Optimierung von Struktur, Prozessen & Technologie für Effizienz und Zukunftssicherheit.
Praxisbezug:
Tools & Fallstudien ermöglichen direkte Umsetzung fundierter Entscheidungen.
StGallen Framework:
Ganzheitlicher Managementansatz zur nachhaltigen Unternehmensführung.
Strategie & Innovation:
Erkennt Chancen, fördert Geschäftsmodell-Anpassung und digitale Wettbewerbsfähigkeit.
Integriertes Management:
Optimierung von Struktur, Prozessen & Technologie für Effizienz und Zukunftssicherheit.
Praxisbezug:
Tools & Fallstudien ermöglichen direkte Umsetzung fundierter Entscheidungen.
StGallen Framework:
Ganzheitlicher Managementansatz zur nachhaltigen Unternehmensführung.
Strategie & Innovation:
Erkennt Chancen, fördert Geschäftsmodell-Anpassung und digitale Wettbewerbsfähigkeit.
Integriertes Management:
Optimierung von Struktur, Prozessen & Technologie für Effizienz und Zukunftssicherheit.
Praxisbezug:
Tools & Fallstudien ermöglichen direkte Umsetzung fundierter Entscheidungen.
StGallen Framework:
Ganzheitlicher Managementansatz zur nachhaltigen Unternehmensführung.
Strategie & Innovation:
Erkennt Chancen, fördert Geschäftsmodell-Anpassung und digitale Wettbewerbsfähigkeit.
Integriertes Management:
Optimierung von Struktur, Prozessen & Technologie für Effizienz und Zukunftssicherheit.
Praxisbezug:
Tools & Fallstudien ermöglichen direkte Umsetzung fundierter Entscheidungen.
Marketing, Sales, and Brand Communication only unfold their full impact when integrated with strategy, corporate management, and innovation management. Within the St. Gallen Integrated Framework, marketing is not viewed in isolation but is embedded in a holistic customer and market management approach.
Over three intensive days, the focus will be on artificial intelligence (AI), customer psychology, big data, social media, and brand strategy. The program combines in-depth expertise with practical insights and demonstrates how companies can become more customer-centric and competitive.
Through integration into the St. Gallen Management Valley, participants benefit from an exclusive network of managers, experts and entrepreneurs.
Case studies and best practices ensure direct applicability – for marketing that has a lasting impact and strategically advances companies.
Marketing, Sales, and Brand Communication only unfold their full impact when integrated with strategy, corporate management, and innovation management. Within the St. Gallen Integrated Framework, marketing is not viewed in isolation but is embedded in a holistic customer and market management approach.
Over three intensive days, the focus will be on artificial intelligence (AI), customer psychology, big data, social media, and brand strategy. The program combines in-depth expertise with practical insights and demonstrates how companies can become more customer-centric and competitive.
Through integration into the St. Gallen Management Valley, participants benefit from an exclusive network of managers, experts and entrepreneurs.
Case studies and best practices ensure direct applicability – for marketing that has a lasting impact and strategically advances companies.
Elias Böni, Co-Founder
at mobileup.ch
Mark Mislin, CEO
at ERNE decon AG